0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Helt klart är i alla fall att det går att slita ut bromsbacken i Briggs&Strattons nödbroms om man har för vana att alltid tvärsläppa bygeln när man ska stänga av gräsklipparen. Om man är rädd om nödbromsens funktion är det bättre att bara släppa bygeln någon cm så att tändningen bryts, och vänta tills motorn står helt stilla innan man släpper den helt.
Trådlyft. Ser framåt och sommaren är i antågande. Gräsmattan skall fixas i vår och en automower skall inköpas. Funderar på en 315, men då jag var till en återförsäljare idag sade han att dessa enbart har sålts i sverige och möjligen i danmark, ny modell ifjol. Tydligen har det varit mycket krångel som nu har byggts om i 2016 årsmodell. Denna kommer att säljas i finland.Men nu har husqvarna bestämt sig för att ta bort installationspaketet som tidigare har följt med. Priset för 2016 är samma eller litet högre än 2015 års modellerna + då minst 1000kr för installationspaketet. Sparsam som man är låter ju 2015 årsmodellerna som fortfarande finns kvar på några internetshoppar som ett bättre köp, men kommer man då att ångra sig?Eller ska man satsa på en 220 som har funnits i evigheter och som säkert fungerar, jmfört med senaste nytt? (Samma pris som 315).Då jag bestämde vp så blev det ju senaste nytt, nu vet jag att jag bra hade klarat mig med beprövad teknik (jag har ju inte haft några problem med pumpen och så, men den kostade ju onödigt mycket som jag aldrig får tillbaka under pumpens livslängd)