0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Intressant frågeställning som tydligen föll bort.Finns det något sett att fjärrstyra?För egen del vore det fantastiskt att kunna styra anläggningen från bostadsytorna och inte behöva krypa ner i källaren.Småjusteringar typ Extra varmvatten, blocka elpatron, förskjuta huskurvan är sådant som inte riktigt blir av idag
prishttp://www.vvs-klimat.se/product.html/ctc-komfortknapp?category_id=32http://www.vvs-klimat.se/product.html/ctc-rumsdisplay?category_id=32
705kr är väl ok för display dosan men 705 kr för en "ringklocke-knapp med 15m dubbelledad 0,75 sladd till är dyrt. Det handlar ju bara om att kortsluta kretsen i 2sek
Citera705kr är väl ok för display dosan men 705 kr för en "ringklocke-knapp med 15m dubbelledad 0,75 sladd till är dyrt. Det handlar ju bara om att kortsluta kretsen i 2sekMen det är en sats för att flytta bef. display så man blir utan displayen på pannan, i pincip 700 för en nätverkskabel alltså.
Uppdatering.Efter att ha uppgraderat programversionen i EcoElen så skruvade jag i helgen upp en Classe ringklocka för en 50-lapp utanför ena badrummet och spikade upp 18m lampsladd som jag hade liggandes hemma ner till EcoElen och kopplade in.Jag satte inställningen på att fjärrstyrningsknappen skulle vara för ExtraVarmvatten och satte ned tiden som den är aktiverad till 30min.Wow...snacka om hög WAF studsNu kan äntligen frugan duscha så det immar på speglarna igen. Den enkla knappen funkar även för lång o slöduschande tonåringar eller en badande 9-åring osv osvfattar inte hur vi kunnat vara utan denna lilla enkla finess tidigare Ser förvisso skoj ut med en ringklocka utanför dass men det är sådant man får ta.
Bjuder på ett tips till...Nu när temp ute börjar bli dräglig så kan man ju koppla bort elspetsen men då blir det tunt med varmvatten.Vad jag nu har gjort är att jag satt upp extra VV till 60min, kopplat bort elpatronerna.Detta gör att pumpen kör 2 stycken 55 graders körningar på raken och när detta är klart (40-45min) har jag 55grader i både övere o undre pannan utan elspets. Skillnaden mot vintertiden är ju att jag inte låter Extra VV gå upp med elspets utan kör pumpen fullt ut.
Citat från: rabalder skrivet 23 mars 2010, 23:42:48Bjuder på ett tips till...Nu när temp ute börjar bli dräglig så kan man ju koppla bort elspetsen men då blir det tunt med varmvatten.Vad jag nu har gjort är att jag satt upp extra VV till 60min, kopplat bort elpatronerna.Detta gör att pumpen kör 2 stycken 55 graders körningar på raken och när detta är klart (40-45min) har jag 55grader i både övere o undre pannan utan elspets. Skillnaden mot vintertiden är ju att jag inte låter Extra VV gå upp med elspets utan kör pumpen fullt ut.imponerade.jag får aldrig 55 ºC i övre tanken utan elpatron, hur många 55 ºC körningar jag än kör,kanske 53 ºC inte mer.och hur du lyckas få in 2st körningar på 45min.? tar ca 40min att komma upp till 55 ºC sen står ju pumpen ca2h till nästa körning för min del. så 2st körningar på 45min de klarar inte jag av.