0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Säker på att det inte bara är i avfrostning du känner det som kallare luft?Kan kännas kallare men är rumstemp på luften som då dras runt.
När de avfrostar så brukar väl fläkten i innerdelen gå ner på min. Prova att starta om grejorna och se om inte heat-läget funkar bättre då?
Jo men de avfrostar väl inte när det är 15 grader varmt ute? Och pumpen bör väl sluta blåsa luft när det är 5-10 grader varmare i rummet än vad pumpen är inställd på?
Citat från: sutarn skrivet 23 april 2009, 15:26:23Jo men de avfrostar väl inte när det är 15 grader varmt ute? Och pumpen bör väl sluta blåsa luft när det är 5-10 grader varmare i rummet än vad pumpen är inställd på?Nog kan dom avfrosta när det är 15grader varmt ute, dom ska ju dock stänga ner när dom nått inställd temp.Inte hört några problem från våra kunder som har den pumpen men verkar ju som om ngt är lite kajk, kan dock vara så att huset tar till sig så pass mkt sol och värme när solen lyser under dagen att det blir varmare inne än inställd temp och har man samtidigt öppet så det blir drag kan pumpen sätta igång.
En tekniker var uppe idag och tydligen var allt som det skulle. Pumparna skall alltid ha en cirkulationsfläkt som går hela tiden för att köra runt luften. Den går inte att stänga helt enkelt, så även om det är varmare inne än vad det står på pumpen så kör den runt luften som finns i rummet. Denna funktion går inte att stänga av tydligen...
Min far och mor har instalerat 2 st 12hr-n i huset de ska flytta till. Problemet är att pumparna går in i något slags kylningsläge när tempen blir högre i rummet än vad som står på pumpen. Har försökt ställa in dom rätt men det funkar inte. I Autoläge kyler pumparna när det blir varmare i rummet, vilket är helt riktigt antar jag. Men de gör likadant när jag ställer dom i värme(heat) läge. Ska det verkligen vara så. Nu på dagarna när solen ligger på och tempen går långt över 20 grader inne och pumparna står på t.ex 18 i värmeläge så blåser dom kallluft som tusan för att försöka få ner värmen....tacksam för svar...