Vilken koll du har! minns nästan inte själv att jag talat om det
Jag har två vippor typ gamla vippor till tex bilar det är ju bara styrström
En för stopp av vv produktion och en för stopp av eltillskottet.
Jag borrade in dom i fronten under styrdatorn eftersom kopplingsplinten sitter i styrkortet.. kortaste kablaget osså inget besvär när man tar av luckan.
jag stänger av tillskottet också tillfälligt vid extrem kyla för att inte riskera någon drift
Nu var det inte riktigt extremt här så beredaren startade jag aldrig!!
men det är stor skillnad hos dig om vp jobbar med e´nbart värme vid svinkyla, vv produktionen stör rejält. Dessutom har du mycket bättre COP när vp jobbar med värmen!!
Det var rackarn vilken låg kurva du har och ändå är den för hög. Helt säkert för hög eftersom det blir varmare inne vid stark kyla ute...
Sänk kurvan!! sen hoppas jag du har en nyare pump än mig!! då kan du knäcka upp kurvan kring +-0 ute.
tex sänk kurvan 2-3 snäpp höj tempen tex 2 grader vid +5 ute 5 grader vid +-0 ute och 2 grader vid -5 ute... sen får du fintesta sen.
Du ser ju om rumsgivaren kompenserar vid normal drift vid olika utetemperaturer, utan annan stor påverkan av tex sol.. då ser du om du ska justera kurvan.
Hoppas bara du har den funktionen den finns inte på min 5 år gamla villa. Saknas den funktionen kan du istället höja känsligheten på rumsgivaren, som en nödlösning!!
Jag konstaterar att du har helt enorm COP med 35 grader fram vid -25 ute. det var det värsta rekord så det visslar om det!!!!
jag antar att du är nöjd med besparingen !!!!?