0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för alla svar ThumbsupDå är rörstorleken klar. 28mm och det blir den större pumpen då dom flesta tyckte det passar bästdå återstår bara vilket märke man ska välja Är det hugget som stucket?Tycker det borde vara nån skillnad2025-8 + EVP270900 + 290 A/WEcoAir107 + ecoeldom här blir mina val Finns här någon vänlig själ som vill dela sina intresse av dom här VP:arna?
Ja du har ett alternativ till. i Helsingborg passar ecozonen .köp deras 1000 maskin .Jätte förångare med väl tilltagen kondensor. klarar dina hygienkrav med god marginal . 66minuter mellan avfrostningarna ,driftsäker på grund av sin enkelhet. och den klarar utan problem dina eventuella 40m2 .brytpunkten hamnar riktigt lågt . 52-55 grader vid minus 15 går bra har kört dom tuffare en så utan att dom givit upp i dom egna tester vi gör på dom produkter som installeras. c-c
Får paketpris från alla jag frågat nästa vecka så då lägger jag in prisernaså får vi se vad ni tycker.Har kollat lite på bynor.se också och dom verkar ha bra priser även kollat på ecozon, verkar vara en bra maskin men lite över budget för mig Verkar inte den vara i största laget då jag har det minsta huset i stan, min elförbrukning är ju heller inte så stor Man vill ju inte att förbrukningen äts upp av för stor VP.(blev lite orolig när man tyckte det blev hög förbrukning med en nibe 8kW)Ursäkta migblev lite fel med min utbyggnad som jag kanske ska göra senare, uthuset kommer att rivas så där blir bara 20kvm extraFick precis en offert på en invest 5,5kW+ panna+installation för 511000kr alt. 8kW 8000kr meroch Bosch med liknande utrustning för 90000kr (stod inte vilken model)är det något intressant ?Bosch är ju samma grejor IVT så bosch funkar ju för mig ocksåMattias
Nej .du köper rätt tank . och då ska din budget hålla , vilket allternativ ska man välja om budgeten ska ner till 45000kr (36000 +moms) ska man räkna med allt matrial fundament isolering och ventiler.chili con carnen och ölen utbyggnaden av elcentralen m-m då är det på kant att 70 000 räcker.Ska du investera lägg till dom där 1000 lapparna som behövs för att få en installation som fungerar , Inga macgiver lösningar .man spar knappt en krona på ett allternativ som inte fungerar . så ska du göra det själv välj något som det finns referenser på fungerar . c-c
Citat från: TheGuyver skrivet 10 april 2009, 19:55:07Fick precis en offert på en invest 5,5kW+ panna+installation för 511000kr invest ?? är inte det lika som foma pioneer EC mfl en lotteri pump ? jag skulle inte köpa denhttp://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=18500.0 läs tråden (om du orkar) kjell Den vill jag inte heller ha börjar vela rejält nu vilket märke jag ska välja, ju mer svar och råd man får ju mer förvirrad blir man ju Men strunt i det, nästa vecka ska jag ha bestämt mig då jag får priser på allt Mattias
Fick precis en offert på en invest 5,5kW+ panna+installation för 511000kr invest ?? är inte det lika som foma pioneer EC mfl en lotteri pump ? jag skulle inte köpa denhttp://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=18500.0 läs tråden (om du orkar) kjell