Hej på er, det var jag som var så missnöjd med min Sanyo och hyllade min oljepanna. Den är fantastisk, byter man munstycke nu och då och fyller på olja så fungerar det perfekt. Tryggt att luta sig mot när Sanyon krånglar. Har nu fått innekretskortet bytt och nu är allt bra igen. Men litar på värmepumpen gör jag inte mera. Den får vara mera som ett komplement och en kul grej.
Hej!
Du verkar ha förstått det ganska rätt.
En värmepump skaffar man ju inte för att stänga all annan befintlig värme utan det är mer ett komplement.
Problem med Sanyo är inte direkt ovanliga.Faktum är att det mesta med Sanyo har dom krånglat till lite inkl felsöknings funktionerna och deras support som går via KCC gruppen och Ahlsell.
Funktions mässigt är det en bra maskin, så länge den inte börjar stånga och vråla som dom tyvärr har en benägenhet att göra.
Vi körde installationerna för ett företag här i min ort och det gick så långt att dom var tvungna att rea ut dem ganska kraftigt då ingen ville köpa krånglande maskiner.
Hoppas den rullar ett bra tag till för dig, ger dig plus i kanten för komplement