0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det i EcoEl du kan ändra detta?Är det inte den pannan som Sanyo CO2 dockas mot, i så fall används kanske den högre temperaturen för den VP:n?
Vad är poängen med att höja, jag har sänkt min, om jag inte behöver mer än tex 52g, varför ska den kämpa upp temperaturen högre då?
Då kanske jag kan få vända på tråden så att säga: VP min värdet har jag sänkt, det är väl det värdet + tempdiffen som Vp startar på, (om det inte nu är högre framledtemp, då höjs ju VP min) är det inte bättre att den får starta vid lägre temp och sen gå längre tid med färre starter än tvärtom, eller kommer patronen gå in då och stödvärma bara för att VPn inte hinner med i den takt man tappar VV?Har labbat lite men tycker jag har högt värde på stödvärme:elpatron: 6997kwhtotaltid: 21786hkompr: 5112h
Yes, den är aktiv, men jag tycker den går in och stöder för mycket, varför går den in och värmer när VPn håller på och värmer samtidigt?Finns det nån parameter som säger att när tempen sjunker för snabbt så gå in och stödvärm även fast Vpn går, detta har jag iaktagit även om det är varmt ute??
Jag har läst den och vad är det du föreslår att jag ska sänka övre pannan så inte elpatron går för den skullen?Om man bortser från framlednings tempen vilket gör att min o max ändras, så borde väl patronen " vänta" på VPn innan den går igång och stöder?