Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Oso multicomfort  (läst 3232 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad surfdude

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0
Oso multicomfort
« skrivet: 01 april 2009, 20:29:17 »
hei, jeg har lest litt i dette forumet og her virker det som om det er høy kompetanse blant mange av forumdeltagerene. SpørsmÃ¥let er om noen "over kjølen" som synes at det kan være kul at  kommentere et nytt varmesystem med luft/vannvarmepumpe. I Norge selges et system fra Oso som bestÃ¥r av en bereder, sirkulasjonspumper og varmepumpe. Ser ikke ut som det markesføres i sverige (ennÃ¥?). Systemet er utviklet av berederprodusenten Oso og den norske Thermia-importøren Normann-Etek. Lovnadene fra produsenten er store, 75 grader varmt tappevann rett fra varmepumpen. Prisen ligger i det øvre omrÃ¥det sammen med Thermia og IVT sine system.

Hva sier dere, kan dette være en god løsning?http://oso.no/default.asp?uid=184

Utloggad eureka

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 197
  • Karma +0/-1
SV: Oso multicomfort
« Svar #1 skrivet: 01 april 2009, 22:05:50 »
Hei

har en mistanke om at denne er produsert i Kina

MVH
6 kW Kinesisk Vann/vann varmepumpe inkl 180 bereder ombygget til Luft/vann . Kinesisk Inverter FTX ventilasjonsvarmepumpe 300 m3/h. Mitshubishi ZEN 35 aircondition (aldri brukt som varmepumpe)  


frikjøling 5 stk 4 veis konvektorer ligger klar

Utloggad surfdude

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0
SV: Oso multicomfort
« Svar #2 skrivet: 03 april 2009, 09:18:32 »
Takk for svar, jeg tror jeg overtaler min rørlegger til å installere noe annet. c-c kan du spesifisere hvilke brister pumpen har?
Jeg ha fått tilbud på toshiba kwsmart, 300l tank (89.000,-), ivt optima 900 m 290 AW kjel (110.000,-), daikin altherma 9kwm alt utstyr (85.000,-) og Thermia atria 8kw m ekstra 200l bereder (98.000,-). Virker som endel trøbbel med kwsmart og den er kanskje litt liten. Daikin frister mest også pga prisen. Noen som kan anbefale en av de foreslåtte system? (alle priser inkl montering). Skal installeres i nytt hus med gulvvarme.
« Senast ändrad: 03 april 2009, 09:20:52 av olemek »

Utloggad Tor m

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Daikin Altherma
SV: Oso multicomfort
« Svar #3 skrivet: 03 april 2009, 11:09:22 »
Takk for svar, jeg tror jeg overtaler min rørlegger til å installere noe annet. c-c kan du spesifisere hvilke brister pumpen har?
Jeg ha fått tilbud på toshiba kwsmart, 300l tank (89.000,-), ivt optima 900 m 290 AW kjel (110.000,-), daikin altherma 9kwm alt utstyr (85.000,-) og Thermia atria 8kw m ekstra 200l bereder (98.000,-). Virker som endel trøbbel med kwsmart og den er kanskje litt liten. Daikin frister mest også pga prisen. Noen som kan anbefale en av de foreslåtte system? (alle priser inkl montering). Skal installeres i nytt hus med gulvvarme.
Hei.
Har en Altherma,med en 300l tappevannstank.Den ble installert høsten 2006.
Bor på indre østlandet i Norge.
Vurderte også de samme modeller som deg.
Min erfaring med denne pumpen,er at det er en del rusk i systemet.
Har måtte bytte en del komponenter.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!