0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sådärja.. då var "aset" hemma på gårn... Thumbsup6kw utomhusenhet, 250 liter och fläktkonvektor Version 2 med 2 kw elpatron tyvärr... men de får la gå.. har inget badkar.. Installation om någon månad.Återkommer om driftinfo/installation etc...
Har noterat att elpatronen INTE ensam räcker för att värma upp hela tanken om inte pumpen är inkopplad.Min fru vill ta ett bad före vi skulle ha gäster och det "sket sig" helt.I slutet av att fylla badkaret (ca 200 l) var vattentempen nere på 17 grader. BrrrrrrVi övriga 5 i familjen som inte hade duschat.........ajajajMen, man lär sig.Vad jag inte begriper är varför inte elpatronen fixar att värma upp hela vattenvolymen.Min gamla beredare fixade 50 l till på 1,5 kw (denna är på 2 kw enligt specen)
Citat från: Gonzo skrivet 07 mars 2008, 18:05:24Har noterat att elpatronen INTE ensam räcker för att värma upp hela tanken om inte pumpen är inkopplad.Min fru vill ta ett bad före vi skulle ha gäster och det "sket sig" helt.I slutet av att fylla badkaret (ca 200 l) var vattentempen nere på 17 grader. BrrrrrrVi övriga 5 i familjen som inte hade duschat.........ajajajMen, man lär sig.Vad jag inte begriper är varför inte elpatronen fixar att värma upp hela vattenvolymen.Min gamla beredare fixade 50 l till på 1,5 kw (denna är på 2 kw enligt specen)Jag tänkte på detta, men såg att du inte hade pumpen inkopplad då Då ska det alltså räcka med 2kw och 250 liter... bara hoppas på att fläktkonvektorn inte suger allt för mycket energi, den ska ju bara komplettera L/L pumpen