0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Konsumentens rättigheter värnas eftersom hon/han ofta är den svagare parten gentemot näringsidkaren som besitter fack-kunskap.Gissningsvis/förhoppningsvis kommer Securitas att i fortsättningen påpeka att brand utanför fasaden ej noteras/larmas av deras detektorer.Som näringsidkare skall jag upplysa konsumenten och min egen reaktion när jag såg programmet var om konsumenten visste om att endast brand inomhus skulle orsaka larm. Även om endast ca 3% av bränderna är utomhus, så är det i alla fall några bränder.Jag gillar Sverker.
Såg själv inte programmet ifråga men när jag sökte på nätet så tycks det väl ändå som han lyckades med sin uppgift, dvs eftersom den här Lisbeth ändå fick tillbaka sina utlägg för larmet inkl månadsavgiften på 300 kronor för de månader hon hade larmet installerat. Det är väl ändå Plusprogrammets och Sverkers uppgift att se till att missnöjda kunder får upprättelse om de är missnöjda, så i så motto så har han väl skött sin uppgift väl och därmed lyckats tycker jag. Det är ju trots allt inte alltid som han lyckas när han t.ex har att göra med enstaka människor eller verksamheter som inte vill göra rätt för sig trots starkt missnöjda kunder. Mvh Raffen.