0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har visserligen ganska låg framledningstemp ca 34 ºC vid 0 ºC ute, men jag har ställt upp VP max till 60 ºC och VP min till 55 ºC i kodade inställningar.
hej tydligen är epromet bytt på nya versionerna max tempen är på vp ut51 grader ej 55grader jag har nyligen installerat en ctc 107+ecoel.mvh bengt
Hej ErpJag ställde upp max 60 ºC/min 55 ºC eftersom jag inte fick upp panntempen med max 55 ºC/min 45 ºC.Tänkte att det var ungefär samma sak som att sätta på extra vv.Har på din inrådan backat ner till 55/40 och även sänkt farten på laddpumpen.Jag trodde jag skule få upp panntempen i dag när det var +6 ºC ute, men ack nej.Med max 55/min 40 så sätts börvärdet automatiskt i undre pannan till (45) ºC, varför pumpen bara jobbar mellan 40-45 ºC i undre pannan och övre når bara 41 ºC.När jag kallar på extra vv i (120min) så stoppar och startar pumpen ett antal gånger under tiden för att VP in/ut når 48/52 ºC.De blir inte varmare än 50 ºC i nedre och 45 ºC i övre pannan under dessa 2 tim.Det är 6 ºC varmt ute och jag har 5 ºC diff in/ut under hela tiden.Är det nått fel eller är det här vad min pump kan prestera?