0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så Raffen, vilka vettiga (billigare) alternativ finns tycker du
HejInstallatörer vill inte ha krånglande maskiner som stjäl arbetstid. Det kan bli svårt att få vinst i firman då. Det bästa är ju att all arbetstid går åt till att montera nya värmepumpar. Marknaden blir lite självsanerande på så sätt. Det är nog så att installatörens favorit är den maskin som krånglar minst.MVH/Gano
Rimligtvis borde dom nya Panasonic maskinerna vara dom som är driftsäkrast !!!Panasonic har åkt på en stjärnsmäll med H16 och fläktmotorer så dom lär ha kontrollerat materialvalet mer än en gång på dom nya modellerna Så om dom har tagit problemen på alvar bör dom vara väldigt driftsäkra då Panasonic inte har råd att tappa mer förtroende hos kunderna i Skandinavien.Men det är bara en gissning från min sida, känner mig ganska säker på dom modellerna jag marknadsför nu ThumbsupTrots den väldigt stora mängden med utedelar och fläktmotorer som havererat tycker jag dom har skött det ganska bra, tveksamt om alla andra stora drakar klarat det lika bra men det är möjligt.
Jeg har montert div. vp.,som Mitsub.Heavy,Mitsub.Electr.,Sanyo,Panasonic,Toshiba,Foma mfl.Har også målt COP v 7*C til -10*C. DAIKIN har en kvalitet som overgår de førnevnte. Så på meg ble det en billig DaikinFVXS/RXS:Rimelig kvalitet.Men sjekk FTXL/RXL feks.35. SUPER MASKIN!