0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har försökt att förstå logiken i när Niben växlar mellan Vår/Höstauto kontra vinterauto men min teori om vid vilken temp jag väljer/sätter trend/elpatronspärr verkar inte stämma!Har någon av er möjlighet att redogöra för denna styrning?
Det med elpatronens valda temp som styrande var min teori också men jag stod igårkväll och såg att medeltempen på pannan gick ned ifrån 4,1 till 4 grader där jag satt min elpatron ur så att säga, men icke att patron gick in och stöttade!Min trendberäkningsgräns var också satt till 4 vilket jag trodde innebar att all temp över 4 graders medeltemp skulle trendberäknas inte under min valda patrongräns?! Varför kickade inte elpatron in vid medeldygnstemp fyra höjde till 5 på trendberäkningen i servicemeny 9.1.7 men elpatron ur vid 4 graders medeltemp meny 9.1.8, har nån någon förståelse för mitt resonemang eller är jag helt ute och cyklar
Stod/orkade inte tillräckligt länge för att se om den gick in vid i mitt fall 3,9, kanske är som du beskriver att den måste vara UNDER inte på exakt förvald dygnsMEDELtemp i mitt fall 4!Min fråga angående trendberäkningsmeny 9.1.7 återstår, blir inte klok på denna funktion, trodde att om man satte trendberäkning vid noll trendberäknar den all plustemp över noll men vad baseras denna trend på?Med detta resonemang borde elpatrongränsens fördröjning av inkoppling styras av tidigare nämnd trendberäkning, i mitt fall borde patron kicka in direkt vid 3,9 om trenden är satt över denna gräns men om jag satt trenden vid ex. 2 bör fördröjning ske?!