0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag upplever sama problem med min Nibe 360! Jag fyller på en gång i kvartalet då är den nere på 0,5.Min tycks trivas bäst kring ett tryck på 0,7.. fyller jag på mer rasar den snabbt ner till 0,7 iaf (typ 2 veckor)Är det någon som vet om detta har med installationen att göra? Är det relaterat till hur många meter slang jag har i grunden eller i andras fall hur många element man har inkopplade på slingan?Tacksam för svar./Jonas
Alla skarvar är kollade och jag hittar inga läckor på rören iaf. Jag stressade den lite genom att öka trycket till typ 1,3 sen la jag tidningar på golvet under pumpen samt så pregade jag in lite papper där säkerhetsventilen tömmer ut i sin lilla "kopp"..Efter 2 veckor var trycket nere på 0,9 i genomsnitt och pappret under säkerhetsventilen var dyblött. Kan det vara så att den inte funkar så bra? Tycker att antingen borde den funka eller ej. Detta känns som någonstans mitt i mellan.Är det något som vet hur trycket påverkar pumpen? Man ser ju att den varierar kraftigt om man tömmer den på varmvatten tex.
Jo, ni har rätt att kondensvattnet även rinner ut där men när jag gjorde min högst ovetenskapliga test med pappret så var det verkligen dyblött redan efter två dagar.. Så mycket kondensvatten kan väl ändå inte sippra ut?Jag var hemma hos svärfar i helgen, han har en Nibe 310p och hans tryck låg konstant på 0,4 precis som mitt brukar göra om jag inte fyller på så det är kanske helt normalt detta??