0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min enda kommentar är:Skulle doktorn själv arbeta under de förhållanden som han ger sina anställda?Om inte tänk om, ett ömsesidigt förtroende är det som skapar en bra arbetsplats.Och lite till:Motivera de anställda med morötter såsom resultatlön på kassationer eller fel + en del på avverkningsvolym.Piskor är inte bra och kan leda till motsatt önskat beteende.
Varför inte bara införa samma regler för dina egna anställda som du själv hade som anställd, det funkade ju på dig, då borde det kunna fungera för dina anställda också.
Citat från: Rickard skrivet 01 mars 2009, 22:35:42Varför inte bara införa samma regler för dina egna anställda som du själv hade som anställd, det funkade ju på dig, då borde det kunna fungera för dina anställda också.vi lever tyvär inte i samma ekonomi än...jag skulle knapast va nöjd med 17000 kr i lön utan jag vill ha mer även om det innebär att jag måste jobba mer raka accord är rättvisa men tyvär finns det ju inga kvar i svedala...
tjaa förutfattade meningar om polacker,nää tror inte det...vet bara att dom har väldigt svårt att förstå att man betalar skatt på lönen,svårt att förstå vad intjänad semester ersättning är och hur en normal löne period funkarhelt enligt egna erfarenheter..
Låt en av dina anställda bli "lagbas" med någon krona mer. Han/hon har ansvaret att jobbet blir gjort.