0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Tack för tipset Magnus, Det hade jag inte tänkt på. Hur ställer jag ner den till 3KW?Någon som vet hur låg temp FLVP:ns kompressor kan jobba vid?Mvh Håkan
Låter rent ut sagt idiotiskt med en kompressor som stänger av sig vid temperaturer under 16 grader. Spontant ska en kompressor snurra så länge den kan göra nytta. Vad händer om man ställer in enbart kompressor läge vid utetemp över 10 grader och innetempen skulle sjunka under 16 grader? Slutar pumpen producera värme då?
Hej,Bumpar denna tråd igen då samma sak såklart har hänt även denna vinter. Kommer till Stugan och har 15 grader inne och FLVP larmar för låg frånluftstemp. Och så har den tvingat fram Vinterläge. Någon som har tips på om det går att få FLVP att inte gå till Vinterläge utan köra kompressorn till lägre temperaturer istället? Kan verkligen inte kompressorn gå vid lägre temp än 16 grader?En annan sak som stör mig lite är att FLVP låter temperaturen i pannan gå ner så mycket innan kompressorn går igång. Nu t ex är den nere i 47 grader(och kompressorn gick just igång) vilket gör att när den väl börjar värma så kör den igång både kompressor och el-patron (i vinterläge). Varför kan inte kompressorn gå igång redan vid 50-52 grader så slapp el-patronen kanske gå in så mycket och mer frånluftsvärme kunde återvinnas. Går detta att ställa in?Tack på förhand!Mvh Håkanwww.walltorp.net