0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har ställt en tunna av plast, 50-60 l volym under utedelen. Jag får titta till den då och då. Innan den blir alltför full släpar jag iväg den en bit och tippar ut vattnet. Är den full med is bankar jag sönder isen med ett litet spett så att bitarna går att hälla ut. Isen brukar ha vackra "årsringar" från avfrostningarna. Jag kan tänka mig att murbruksbaljorna som ex.vis ÖB eller Biltema säljer skulle fungera bra också. Kanske inte så snyggt men en lättfixad åtgärd i väntan på mer avancerade lösningar.
Citat från: A80TD skrivet 27 februari 2009, 15:56:48Jag har ställt en tunna av plast, 50-60 l volym under utedelen. Jag får titta till den då och då. Innan den blir alltför full släpar jag iväg den en bit och tippar ut vattnet. Är den full med is bankar jag sönder isen med ett litet spett så att bitarna går att hälla ut. Isen brukar ha vackra "årsringar" från avfrostningarna. Jag kan tänka mig att murbruksbaljorna som ex.vis ÖB eller Biltema säljer skulle fungera bra också. Kanske inte så snyggt men en lättfixad åtgärd i väntan på mer avancerade lösningar.Bra förslag! Kanske kan man hitta en någorlunda snygg balja. Tack för alla idéer! //NN