Hej,
Jag vill ha en luft-vatten-lösning, men pga knepig tomt och känsliga grannar så har jag problem med placering av utomhusdelen.
Den enda lösning som just nu verkar vettig är att placera utomhusdelen under altanen. Utrymmet under altanen är ca 3 kbm (ca 1.20 högt, 1,20 brett och ca 2,5 m långt. Två av altanens sidor (en lång- och en kortsida) är täckta av horisontella träribbor som är 45mm breda med mellanrum på 15mm. Altanens två andra sidor utgörs av massiva husväggar.
Naturligtvis tänker jag mig monteringen så att utedelen står på marken, alldeles innanför altanens yttersida, och med ett hål uppsågat i ribborna som är lika stort som "utblåset".
Vet någon av er om detta kan tänkas fungera, ur synvinkeln att utedelen ska kunna försörjas med tillräckligt med luft?
Om den tänkta lösningen inte fungerar så som den är nu, skulle förutsättningarna ändras rejält om man tex glesade ut ribborna under altanen till hälften eller är det fortfarande en dålig idé?
Finns det något annat man kan göra för att öka möjligheten för att en sådan lösning ska funka?
Tack på förhand!