0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Han påstod då också att en 6:a skulle klara det, men det gör det ju inte enligt svenske kocken. Då skulle jag ha behövt enbart en 4:a...
Citat från: capellapepe skrivet 28 februari 2009, 14:22:43Han påstod då också att en 6:a skulle klara det, men det gör det ju inte enligt svenske kocken. Då skulle jag ha behövt enbart en 4:a...Husets energibehov bestämmer kompressoreffekt. Kompressoreffekten bestämmer vattenvolym på värmesystem och varmvattenberedare.Det finns villavärmesystem som har typ en start/dygn trots liten vattenvolym, så det finns undantag.PS! Volym är R x R x PI x H (L).
Hej! Vid min installation hade jag båda buden volymtank eller ej . Jag valde dock volmymtank har ett gammalt golvvärmesystem med ingjutna slangar i plattan har aldrig haft sådan jämmn värme i huset som efter installationen, kör endast med utegivare. // Curt
Citat från: Curt E skrivet 28 februari 2009, 18:05:09Hej! Vid min installation hade jag båda buden volymtank eller ej . Jag valde dock volmymtank har ett gammalt golvvärmesystem med ingjutna slangar i plattan har aldrig haft sådan jämmn värme i huset som efter installationen, kör endast med utegivare. // Curt En ren volymtank eller arbetstank med extra cirkpump? Hur stor? Nyfiken!
Lite extrema hus du nämner. Är det inte ens bara ett fåtal och samtliga miljöpartister som bor i sådana hus och kanske någon som på kul vill testa gränser?