Jag har en koppling som skurit på gängen till värmeväxlaren som jag skulle fixa i höstas, Men det slutade läcka så det blev aldrig av med själva bytet. (förmodligen ett missat stödrör) Men hade fixat nya grejjor utifall att det skulle börja läcka igen. Så jag har ingen aning om hur det ser ut i växlaren i dagsläget, Men i behållaren på toastol så ser det bra ut, så förmodligen är det på sin höjd bara missfärgat i växlaren. Detta efter 7 år med mycket stillastående somrar. Värdena är dessutom lika de jag hade i början på kb in. 2 grader lägre än vattentempen då jag mäter direkt i brinet via påfyllningsbehållaren. Normalt enligt nibe med 2 graders skillnad. Har KB ut inställt på -3 för jag vet att det funkar på -2 grader som det kan bli under uppstart om det fått kyla ut lite väl mycke innan uppstart. Dessutom så ska det vara igång hela året nu så några kallstarter av golven blir det inte. Men utan plattväxlare ökar KB in till 5,5 grader och samtidigt minskar behovet av flöde så förmodligen borde det fungera även med kallstart men då med ökat vattenflöde utan att hamna på minusgrader.