0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag får dessutom bara 1 kompressor som kan krångla i framtiden
Nu har Nibe varit här.Efter mycket diskuterande och dividerande hur det skulle se ut i tvättstugan, så blir det nog ändå att slänga ut min 410P. Jag har ganska begränsat med utrymme, och då blir jag av med torkskåp samt garderob och i och med att det är så himla trångt ändå, kommer nog det alternativet att falla bort... Visseligen skulle vi komma billigare undan, men det väger inte upp fakta att tvättstugan blir sämre, samt att jag faktiskt (som ngn skrev tidigare) kommer att ha två vp att underhålla. Dessutom kräver ju både 410P och 1135 viss elförsörjning, vilken minskar genom att enbart ha 1 vp. Meningen är väl att ha så lite elförbrukning som möjligt?Så även om jag måste slänga ut 410P (ngn som vill köpa ) och installera en separat FTX för ventilationens skull, kommer det nog att bli följande:Nibe 1235 6kW, aktivt borrdjup 128m (borra ca 150m)Prisuppgift kommer senare, men max 130`, och sen får jag göra lite ROT-avdrag på jobbet....och då börjar det kännas som väl investerade pengar. Ventilationen fixar vi separat.Så om jag hoppades att vi hade en enkel lösning att koppla till vår befintliga panna, så blir det nog inte så...hade vi byggt rätt från början så hade väl livet varit enklare. Lätt att vara efterklok Så jag hoppas trådskaparen får svar på sina frågor på annat håll, för jag överger nog 1125 redan idag ...Hej Intresserad av din panna om den finns kvar.!