Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: !! Verkar vara för svÃ¥r frÃ¥ga för när Ingen svarar eller kommenterar !!!  (läst 1200 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jekl

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
har en gammal 2.5 plans villa frÃ¥n 1920 talet(renoverad 1988) planerar pÃ¥ att sättä in tvÃ¥  innedelar(se skiss) och en utedel ( Daikin,Fujitsu). Planen är att värma mellan- och övre vÃ¥ningen medan kylning behövs pÃ¥ sommaren i övrevÃ¥ningen. nedre vÃ¥ningen har golvvärme.
har tänkt sätta en innedel under trappan till övre våningen ( blåser mot mellanvåningen)och den andra i övre våningen(golvmodell) hur låter detta? finns det bättre platser eller alternativ för att fylla kravet på värme och kyla?innedelarna kan inte placeras på sidoväggarna i trappuppgångarna pga estetiska(frun) och praktiska(är i vägen ) skäl. Skulle vela ha en optimal lösning för värmespridning och även kylning . Frågan är om kylningen är möjlig där jag placerat innedelen. har också velat placera inndelarna så att man klarar sig med korta rör etc. arbeten.
Är tacksma pÃ¥ synpunkter och goda rÃ¥d samt pÃ¥ fabrikat som ni har erfarenheter att  fungerar i liknande förhÃ¥llande. Är inte sÃ¥ förtjust med tvÃ¥ ute delar dock intresserad att höra för- och nackdelar av bÃ¥da lösningarna
Om jag måste nöja mig med en innedel trots allt så sätter jag den under trappan (Mitsu FD 25) och glömmer kylning i övrevånigen, kan vara + 30 grader på sommaren. Låter det klokt eller är jag ute och cyklar med dessa krav?
Tack på förhand. :(
« Senast ändrad: 11 februari 2009, 07:26:16 av jekl »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!