Har suttit å läst på forumet om detta med avfrostnings problem men inte hittat riktigt samma problem som jag har (kanske är dålig på att leta?).
Har som sagt en XE12EKE och läste som någon annan i forumet hade gjort att kompressorn stängs av vid -15. För min pump orkar inte hålla temperaturen om det blir kallare än -10 så jag tänkte att det är väl normalt. Började titta på nätet och hittade detta forum så nu undrar jag vad som kan vara fel.
Min VP orkar som sagt inte med -10 eller kallare då börjar den avfrosta så ofta att den inte kan hålla värmen inomhus, och när man bor i norrbotten så är det ju -10 eller kallare 300 dagar om år
Får inga felmeddelanden eller så men power lampan börjar blinka och så börjar det droppa vatten i utomhusdelen. Kan väl tillägga att rören mellan inomhus delen och utomhus delen är längre än standard pga att jag ville ha utomhus delen på ett annat ställe men panasonic sa att det inte skulle vara några problem. Men funderar ändå på att det kanske är för lite kyl medium.
Vad tror ni?