0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hjälp med placering av innedel « skrivet: idag kl. 20:45:53 » Citat Ändra Radera --------------------------------------------------------------------------------Min fråga hamnade i fel forum, så jag har ny flyttat den.HejJag planerar att installera en luft/luft pump och vill gärna ha er åsikt om placering av innedelen.Bifogar bild på planlösningen.Det hänger inga kläder i hallen och köksdörren finns inte. Jag hoppas kunna montera innedelen ovanför entrédörren. Då tänkte jag att det ska blåsa in i vardagsrummet, och hoppas att lite värme ska ta sig in i köket och en del även ner i korridoren till höger. Att det inte blir så mycket värme i rummen längt till höger är ju givet, men där får ordinarie värmesystem jobba som vanligt. Vad tror ni?Ett annat problem är att rymma innedelen mellan taket och dörrkarmen. Avståndet är 320 mm.Jag har hittat en Daikin FLX25 som bara är 209 mm och ska skruvas mot taket. Den har dessvärre ett lågt cop-värde. 3,47. Har även hittat en Toshiba RAS-13GAVP-E, som är 250 mm hög, Den behöver tydligen ca 50 mm fritt mot taket. COP 4,31. Tacksam för alla synpunkter.