0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
NA har ju dåligt rykte, välförtjänt!Byt till en ny större pump tex Fujutsu Nocria 14 så har du betydligt mer glädje av din pump.Men, att din NA drar mycket................ Dina elraddar hade säkert dragit mer, så du sparar nog en slant även med din NA.Du skulle spara betydligt mer med ovanst förslag.
Citat från: Gonzo skrivet 30 januari 2009, 22:40:01NA har ju dåligt rykte, välförtjänt!Byt till en ny större pump tex Fujutsu Nocria 14 så har du betydligt mer glädje av din pump.Men, att din NA drar mycket................ Dina elraddar hade säkert dragit mer, så du sparar nog en slant även med din NA.Du skulle spara betydligt mer med ovanst förslag.Tack för svaret.Tycker det är lite märkligt att den inte ens riktigt orkar komma upp till 21gr i rummet den sitter utan bara till 20gr...Hur är IVT pumpar?
Ställer jag 21gr på pumpen så blir det 19-20 i rummet den sitter.
Det är ju varmare uppe vid taket om innedelen sitter där.Sätt den på 23-24C så blir det varmare i rummet.Man måste prova sig fram några timmar i taget.
Hej..Låter jättemycket! Vår pump är på 6kw och ligger på ca 15-20kw/dygn, 0gr-6gr ca, hur är fläkten ställd på den? Men skall inte spela så stor roll, låter som för lite gas i den, verkar som att den ger 1kw in och 1kw ut, 1-1./A
Har ställt spjälet så att det sprutar rakt ut i rummet men värmen letar sig inte fram til något rum förutom det där den sitter, där blir det typ +19-20 om jag ställer pumpen på +23 i läge HEAT med full fläkt. Men det jag är mest intresserad av att få veta är hur nordic air pumpen förhåller sig i effektprestanda i jämförelse med en ny IVT nordic inverter. Är det så att nordic airpumpen rent av är en hobbypump som inte är avsedd att kunna värma en villa på ca 120kvm?....
Sök fakta om den, men de flesta "större" pumpar klarar 120kv, 5kw pumparna är för runt 120-140kvm