0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I dagsläget behöver jag alltså ingen jättegrunka som kan värma mycket yta men den värmelösning som installeras får gärna ha möjlighet att docka mot värmepump eller liknande framöver (eller redan idag).
Citat från: enchanter skrivet 26 januari 2009, 12:15:36Om befintligt tilläggsisoleras i samband med utbyggnad så behövs ingen jättegrunka i framtiden heller. Mitt förslag är en CTC EcoEl + EcoAir 105. Du kan köpa EcoElen först och köra den utan VP och sen köpa till EcoAir.Tack för svar Carl N. Vill gärna veta hur du resonerar och kommer fram till det val som du nämner, tack!
Om befintligt tilläggsisoleras i samband med utbyggnad så behövs ingen jättegrunka i framtiden heller. Mitt förslag är en CTC EcoEl + EcoAir 105. Du kan köpa EcoElen först och köra den utan VP och sen köpa till EcoAir.
Aha, just varmvatten är väl CTC:s akilleshäl, så länge du har den som en ren elpanna så kan du ha rätt hög temperatur på den, så räcker varmvattnet. Men tillsammans med värmepump så vill man ju få ekonomi på grejorna (låg förångningstemp) och det fixar man till med en spetsberedare som kopplas i serie efter EcoEl.Värmebärarpump är den cirkpump som pumpar runt pannvattnet i radiatorerna.På GDS kostar en 1550 26.868,75 kr
Jepp, ställ upp övre elpatron på 60 ºC.