0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej PerTack för ditt svarMen jag vill ändå påstå att det är ingen tillfällighet att vi har radiatorer, dessa måste ju vara avsedda just för att ge oss värmeFör mig verkar det lite konstigt att först förse värmepumpen med anslutningsrör och sedan låta dessa rör stråla ut en okontrollerbar energi.Det kan ju inte vara en tillfällighet att huset är försett med radiatorer eller hur?Men det absolut viktigaste i min fråga var just isoleringen vid genomföringen av de värmebärande rören till värmepumpen från el pannan. Mina rör går rätt igenom två polstensväggar ingen isolering finnes man kan med bara handen känna att väggarna är uppvärmdaRätt eller fel?Min lilla erfarenhet säger mig att detta måste vara ett allvarligt fel,M V HArne
Hej Per"Viktigare då att rören som transporterar värme mellan kondensorn i uteenheten och pannan är isolerade."Det är just dessa rör jag menar, kanske jag uttryckte mig oklart, men det är dessa rör som lämnades 2x7 meter helt oisoleradeoch som har förts igenom väggarna oisolerade.