0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En liten utvärdering av tiden jag haft pumpen:På plussidan: Inte ens på de kallaste och blåsigaste dagarna har den haft problem att leverera värme, och elräkningen har bara fallit som en sten, so far so good.På minussidan: När den har uppnått en viss temp (värme) och går i viloläge, så får den för sig några gånger i timmen att starta fläkten på max en liten stund för att sen tystna igen, antagligen för att gör att litet luftombyte. Det är lite jobbigt när man sitter och glor på tv i samma rum. Lite konstig programmering av styrkortet kan man tycka. -Varför ska den alltid starta på max, för att sen minska hastigheten?När den är tyst i uppnådd temp visas avfrostningssymbolen, men då den bara drar 5-8watt jobbar ingen del av pumpen, och det knastrar ej heller i kondensorn. Avfrostningssymbol är alltså inte alltid lika med avfrostning. Också lite konstig programmering, men inget jag stör mig på.Antingen har jag fått fel fjärr, eller så har den bara ett läge på fläkten, för jag kan inte tvinga den till något av de tre hastigheterna som visas i fjärrens display, den väljer helt själv. Enda läget jag kan tvinga den till är det fjärde JET-läget, men då låter den som en Boeing.Jag är även lite sur att jag inte kan tvinga den att rikta vingen mera rakt ut, för den återställer sig själv efter några timmar till att rikta den nästan rakt ner. Det slutade med ett straps på lämpligt ställe, för vingmotorn provar ibland ändlägena och den sliter inte ut sig för att komma förbi dom, bara accepterar var det är stopp.- - - - - En del minus blev det, men inte mer än jag kan stå ut med. Om någon på LG Sverige läser detta, får ni gärna kommentera vad ni anser man kan göra åt mina problem (om än små) med pumpen.
HejJag har hört att LG har en hög ljudvolym i sin innedel. är det någon som har erfarenhet om detta. jag har hört att det kan ligga på 27 db. är detta santkjellw