0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Powerful innebär att fläkthastigheten på innerdelen ökar under en begränsad tidsperiod, vanligen 20 min.
Hej alla värmepumpsexperter!Är sedan ett par år lycklig ägare till en Panasonic E9ekeb som har fungerat bra, endast obligatoriskt byte av innefläkten är gjord. Nu när temperaturen går ner under 11 -12 grader så har den lite svårt att orka med att värma hela huset så jag får sätta på elelementen som stöd. När det är så kallt så avfrostar den i tid och otid utan att vara igenisad och då tar det en tid innan värmen kommer tillbaka igen. Det finns ett läge, som jag aldrig använt, som heter Powerful. Jag har tittat i bruksanvisningen men det står inte mer än att den är till för att snabbt höja temperaturen. Jag skulle vilja veta om den samlade svenska värmepumpshjärntrusten här på forumet kan förklara lite om den funktionen och om det är något man kan och bör köra när graderna sjunker lågt.
Citat från: boek skrivet 06 januari 2009, 12:19:21Powerful innebär att fläkthastigheten på innerdelen ökar under en begränsad tidsperiod, vanligen 20 min. det var någon som skrev att powerful var lika med att höja börvärdet 3 grader panasonic ckp te ligger powerful på tills man stänger av det kjell