0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag undrar om det är normalt med ca 35 ºC på utblåset i min innerdel vid -3 ute och inställd på 23 ºC på innerdelen?tyckte det var lite dålig värme när det var -10 ºC för ett par dagar sen, så jag satte en termometer vid utblåset!För att kolla lite som sagt nyfiken måste man ju vara Jag har läst en del om att det kan vara lite gas eller nåt i den stilen om det blir låg temp på utluften!Så det inte har klantat sig vid inst.Om jag sätter den på max vad bör det vara för temp? har ej testat än men kommer väl att göra detta!Har en Electrolux exh12hx 1w MVH J.AGod fortsättning på det nya året!!!
Citat från: J.A skrivet 03 januari 2009, 19:49:56Hej!Jag undrar om det är normalt med ca 35 ºC på utblåset i min innerdel vid -3 ute och inställd på 23 ºC på innerdelen?tyckte det var lite dålig värme när det var -10 ºC för ett par dagar sen, så jag satte en termometer vid utblåset!För att kolla lite som sagt nyfiken måste man ju vara Jag har läst en del om att det kan vara lite gas eller nåt i den stilen om det blir låg temp på utluften!Så det inte har klantat sig vid inst.Om jag sätter den på max vad bör det vara för temp? har ej testat än men kommer väl att göra detta!Har en Electrolux exh12hx 1w MVH J.AGod fortsättning på det nya året!!! du kanske ska berätta hur många m2 du har tänkt värma ? och hur varmt du har där pumpen sitter när du mäter din pump kanske ger 2-3kw vid minus 10 och du kanske behöver det dubbla ? kjell
Har en Atlas 6kw, och den reglerar tempen efter kurva, är det 20 gr inomhus, och inställt värde på 21gr så blåser det in som du säger ca 35grader, men mätte vid ca +2 gr och körde den på fullt, då blåser det in nästan 52grader.Hur klarar era pumpar i kylan? Vi hade -15 och hör att den varvar lite mer, men värmer 140kvm 1.5 plan, utan problem, men inställt värde på 20grader.
Citat från: Apan skrivet 03 januari 2009, 20:49:47Har en Atlas 6kw, och den reglerar tempen efter kurva, är det 20 gr inomhus, och inställt värde på 21gr så blåser det in som du säger ca 35grader, men mätte vid ca +2 gr och körde den på fullt, då blåser det in nästan 52grader.Hur klarar era pumpar i kylan? Vi hade -15 och hör att den varvar lite mer, men värmer 140kvm 1.5 plan, utan problem, men inställt värde på 20grader.Tjänare Apan !Jag håller på att göra ett Max test på min pump nu!Återkommer om en ca 1timme med fakta, kommer att köra en stund till efter avfrostningen!
Citat från: kjell62 skrivet 03 januari 2009, 20:02:12Citat från: J.A skrivet 03 januari 2009, 19:49:56Hej!Jag undrar om det är normalt med ca 35 ºC på utblåset i min innerdel vid -3 ute och inställd på 23 ºC på innerdelen?tyckte det var lite dålig värme när det var -10 ºC för ett par dagar sen, så jag satte en termometer vid utblåset!För att kolla lite som sagt nyfiken måste man ju vara Jag har läst en del om att det kan vara lite gas eller nåt i den stilen om det blir låg temp på utluften!Så det inte har klantat sig vid inst.Om jag sätter den på max vad bör det vara för temp? har ej testat än men kommer väl att göra detta!Har en Electrolux exh12hx 1w MVH J.AGod fortsättning på det nya året!!! du kanske ska berätta hur många m2 du har tänkt värma ? och hur varmt du har där pumpen sitter när du mäter din pump kanske ger 2-3kw vid minus 10 och du kanske behöver det dubbla ? kjell Pumpen är på 6kw och huset är på ca 73m2 och i hallen där den sitter är det Nu är det 24,7 ºC och är inställd på 23 ºCförbrukning ca 1000w enligt mätaren! Fläkt på aut ,vingen nästan rakt ner och ute temp -4,5 ºC En liten ungefärlig ritning inga mått men tv- rum o V-rum totalt 25m2 så får du ett litet begrepp om storleken ThumbsupMvh J.ASorry glömde utblås temp den är 33.7 ºC Thumbsup
Citat från: J.A skrivet 03 januari 2009, 21:13:26Citat från: kjell62 skrivet 03 januari 2009, 20:02:12Citat från: J.A skrivet 03 januari 2009, 19:49:56Hej!Jag undrar om det är normalt med ca 35 ºC på utblåset i min innerdel vid -3 ute och inställd på 23 ºC på innerdelen?tyckte det var lite dålig värme när det var -10 ºC för ett par dagar sen, så jag satte en termometer vid utblåset!För att kolla lite som sagt nyfiken måste man ju vara Jag har läst en del om att det kan vara lite gas eller nåt i den stilen om det blir låg temp på utluften!Så det inte har klantat sig vid inst.Om jag sätter den på max vad bör det vara för temp? har ej testat än men kommer väl att göra detta!Har en Electrolux exh12hx 1w MVH J.AGod fortsättning på det nya året!!! du kanske ska berätta hur många m2 du har tänkt värma ? och hur varmt du har där pumpen sitter när du mäter din pump kanske ger 2-3kw vid minus 10 och du kanske behöver det dubbla ? kjell Pumpen är på 6kw och huset är på ca 73m2 och i hallen där den sitter är det Nu är det 24,7 ºC och är inställd på 23 ºCförbrukning ca 1000w enligt mätaren! Fläkt på aut ,vingen nästan rakt ner och ute temp -4,5 ºC En liten ungefärlig ritning inga mått men tv- rum o V-rum totalt 25m2 så får du ett litet begrepp om storleken ThumbsupMvh J.ASorry glömde utblås temp den är 33.7 ºC Thumbsup Jag tycker din pump ser lite (in stängd) ut på ritningen får du ut någon värme till övriga huset ? kjell