0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med en CE50 kan du inte ta värmen ur frånluften med ett ftx-aggregat, då faller hela dess funktionsprincip.(synd på Nobelpriset )Sätt istället in (om radiatorer skall monteras) friskluftsventiler som placeras så att friskluften passerar radiatorn innan den når rummet, då får du inget kalldrag.Det finns speciella tilluftsdon som fixar det.Hur man bäst fixar tilluften med en CE50 och golvvärme har jag inte riktigt kläm på.
Tja! Du gör väl som vid vilken frånluftsinstallation som helst.Friskluft insläpp i rummen utom i badrum där du suger ut frånluften + att du skall ha en frånluft i köksregionen.
Citat från: admin skrivet 20 februari 2005, 19:12:12Med en CE50 kan du inte ta värmen ur frånluften med ett ftx-aggregat, då faller hela dess funktionsprincip.(synd på Nobelpriset )Sätt istället in (om radiatorer skall monteras) friskluftsventiler som placeras så att friskluften passerar radiatorn innan den når rummet, då får du inget kalldrag.Det finns speciella tilluftsdon som fixar det.Hur man bäst fixar tilluften med en CE50 och golvvärme har jag inte riktigt kläm på.Citat från: Abuquir skrivet 31 mars 2005, 19:48:03Tja! Du gör väl som vid vilken frånluftsinstallation som helst.Friskluft insläpp i rummen utom i badrum där du suger ut frånluften + att du skall ha en frånluft i köksregionen.Vad jag menade var:Vid golvvärme finns ingen möjlighet att "värma" den kalla friskluft som sugs in via friskluftsintagen. Detta bör ge kalla zoner i de rum som har friskluftsventiler.Med radiatorer under fönstren går det ju bra att ta in friskluften via springventiler i fönsterkarmen, luften värms då av radiatorerna på en gång utan att du får någon kallzon.