0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Frågan är vad är normenlig luftfuktighet i en bostad? För fuktigt är inte bra! För torrt är heller inte bra. Nu kör jag en luftmätare från Clas Olsson och jag får väl ta värdet med en nypa salt, men det vore ändå kul att veta att tex en bostad ska ligga mellan 20-45% luftfuktighet.Hoppas någon kan bringa ljus i denna frågan!Fredrik
HejKöp ett torkställ och häng upp tvätten inomhus.MVH/Gano
Jag upplevde lite ögonproblem nyligen med 26% luftfuktighet så jag köpte en luftfuktare, ligger nu på 40% när den sprider ca 15 liter per dygn.
Kopplat in en luftavfuktare för att kolla luftfuktigheten . Enligt denna avfuktare ligger fuktigheten på 39% vilket känns mer rätt. För vi har inte haft några symtom som torra ögon osv....Fredrik
Ett hyfsat stort akvarium kan hjälpa en del.//Ronnie
Citat från: Mike skrivet 03 januari 2009, 11:51:45Jag upplevde lite ögonproblem nyligen med 26% luftfuktighet så jag köpte en luftfuktare, ligger nu på 40% när den sprider ca 15 liter per dygn.Ronnie, vilken luftfuktare har du??
Bionair 4000 ultraljud dvs den drar inte mer än 20-25W till skillnad mot dem som kokar ånga som tar 300-700W.