Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Snälla hjälp! FrÃ¥ga ang. bergvärmepump och larm motorksydd kompr.  (läst 1109 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad xabxab

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Har en Carrier 30NQE5 och härom kvällen gick en av huvudsäkrningen i huset. Efter att vi bytt säkringen stod följande larm pÃ¥ bergvärmen: Larm (MB1) Motorskydd kompr".  I instruktionsboken stod följande: "Ã…terställ motorskyddet genom att trycka in den svarta knappen (position 2). Tryck sedan pÃ¥ knappen Kvittera".

Problemet är att på våran bergvärmepump finns ej någon sådan knapp!!! Utan det är som ett vred där det står 0 (noll) på ena sidan och 1 (ett) på andra sidan. Ska man vrida den till 1 (ett)? Eller har just våran modell av värmepump detta inbyggt i kompressen och därav återställs det automatiskt?

Mvh
xabxab

Utloggad Nunu

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
det är bara att vrida den till "ett" o sen återställa.

Utloggad xabxab

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Tack snälla. Vill ogärna vrida och ha mig när jag inte vet om jag gör rätt. Och eftersom det är lördag så får jag inte tag på någon servicenisse. Återigen tack.

Mvh
xabxab

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!