0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
bra och bra ,,, någonstans tar övertrycket vägen , den kan tryckas upp i avluftningen för infiltrationen tex ,, där vill man inte ha den .. så Karlmb . regeln för taket är att just övertrycket skall ut någonstans ,, kontrollerat som jag skrev innan karlmb ,, blir det en odör från en takventilation är den med 99% säkerhet fel gjord,annars skulle det vara en odör vart man en kom någonstans ,, Ta en fettavskiljare tex ,,, försöker man med en vacuum ventil på en sån går det dåligt, öppen vent är alltid bäst Med vänlig hälsning cc
Ja, eftersom problemet även finns på sommaren så har den inte frusit. Dessutom så har jag provat att ta bort den backventil som finns uppe på vinden, men det blev ingen skillnad. Detta borde tyda på att avluftningen antingen är felkonstruerad eller att problemet beror på något annat än avluftningen.Frågan är ifall det inte sitter en sån där excentermuff monterad, men för att se det lär jag lyfta bort toastolen och det är det inte läge för nu.Jag har inte fått några synpunkter på hurvida mitt test med bortskruvat vattenlås på tvättstället var ett relevant test eller inte.. Det blev i vart fall inget bättre när jag skruvade bort det.. Finns det något annat som är lätt att testa bara för att ringa in problemet ?
Lite nyfiken på varför du gör det? De flesta gör tvärtom.