0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Undrar vad som hänt om du inte haft koll på prylarna? Kanske till och med låtit ett "proffs" installera givaren. "Proffset" hade väl kopplat in givaren, gett dig en klapp på axeln, sagt till dig att den ska stå på 20gr och sen åkt sin väg. Det hade nog blivit bastu i hela huset till helgen i så fall./Johan
Citat från: utopiazz skrivet 20 februari 2005, 17:59:57Undrar vad som hänt om du inte haft koll på prylarna? Kanske till och med låtit ett "proffs" installera givaren. "Proffset" hade väl kopplat in givaren, gett dig en klapp på axeln, sagt till dig att den ska stå på 20gr och sen åkt sin väg. Det hade nog blivit bastu i hela huset till helgen i så fall./JohanMärks att installatörer inte står så högt på din lista iaf..
Citat från: utopiazz skrivet 20 februari 2005, 17:59:57Undrar vad som hänt om du inte haft koll på prylarna? Kanske till och med låtit ett "proffs" installera givaren. "Proffset" hade väl kopplat in givaren, gett dig en klapp på axeln, sagt till dig att den ska stå på 20gr och sen åkt sin väg. Det hade nog blivit bastu i hela huset till helgen i så fall./JohanMig veterligen finns det ingen installatör som kopplar in rumsgivaren, man brukar bara få kartongen + "-Fixa detta själv!"
I sakfrågan kan jag informera om att följande hänt:Installatören (Nibe ÅF) har nu fått den trasiga givaren. Efter en dag träffade jag honom här på jobbet (hans firma gör en hel del rörjobb på företaget där jag jobbar). Hans kommentar "Ehhhh, fan otroligt, jag kollade in givaren igår, och det är fan sant. Potentiometern var ju inte lödd överhuvudtaget".Jag svarade " Just det! Se nu till att få fram en nya givare ögona böj". Han svarade: "Ja, ja, ska försöka komma ihåg det"En kall-lödning kan drabba den bästa. Men att "glömma" och löda en komponent tycker jag inte borde finnas som fel i en serietillverkning. Eller sitter Nibes tillverkningsföretag (troligen kina) och handlöder alla kretskort? NJAAAA, kanske inte helt troligt. Det var nog snarare så att Chi-Chow-Ping och hans undersåtar på den kinesiska leverantören av kretskort som precis den dagen programmerat fel i lödmaskinen. Tyvärr hann det passera 8.000 inomhusgivare ut genom fabriken innan avsändarkontrollen tog ett avbrott i haschrökningen och började kontrollera varor för skeppning. Så vad vet man? Kanske DU också har en RG20 utan lödd potentiometer?. Som bara ligger och väntar på att få skicka upp ditt börvärde till 55 grader. När du minst anar det händer det kanske BASTU INNE, ELTILLSKOTT...............Mardörömmen blir verklighet.............Sanningen finns där ute..........................................