0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Kimme! Ja jag skulle nog råda dig till att installera en Fujitsu AWYZ 14 LB Nocria Arctic på 9,1 kw. Där kommer den pumpen att göra nytta det kan jag lova dig. Mvh Raffen.
Hej90 m2 med minst 6 meter i takhöjd ger en grym volym som ska värmas.Så du bör nog göra som Raffen säger och satsa på en rejäl pjäs.Eventuellt komplettera med en takfläkt som trycker ner värmen?/Klasse
Citat från: Raffen skrivet 29 december 2008, 21:00:32Hej Kimme! Ja jag skulle nog råda dig till att installera en Fujitsu AWYZ 14 LB Nocria Arctic på 9,1 kw. Där kommer den pumpen att göra nytta det kan jag lova dig. Mvh Raffen. Tjenis Raffen!Tack för tipset, bara att börja leta bra pris då! inga tips på bra (och givetvis billiga) leverantörer? :-) Har en kille som installerade båda mina nuvarande pumpar för 1500:-, så installation tar jag inte via firma vill bara köpa pumpen rakt av. Kan Citcop vara nått? Tänkte man kunde köpa pumpen genom företaget jag jobbar på eller någon kompis firma.mvh/Kimme
Är det en sådan här maskin ni menar?http://www.onzza.se/?dl=1509_Produktblad.pdf&artnr=1509Mvh/Kimme
Citat från: Intruder@1400 skrivet 29 december 2008, 21:12:40Hej90 m2 med minst 6 meter i takhöjd ger en grym volym som ska värmas.Så du bör nog göra som Raffen säger och satsa på en rejäl pjäs.Eventuellt komplettera med en takfläkt som trycker ner värmen?/KlasseTjena Klasse!Ja det är min tanke också, en kraftfull maskin. Takfläktar sitter det faktiskt redan tre stycken i den stora salen, med "dimmer" och allt. Dock är de ju inte av en speciellt vacker modell, ska köpa andra sedan har jag tänkt. Men hur funkar det, förstör inte fläktarna pumpens luftströmmar eller är jag ute och sneseglar nu? Typ att luften inte cirkulerar som den ska?