0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mycket snack, men har inget något konkret exempel?Menar du Chunlan att först får man 50% på fönstren, sedan 50% på monteringen(det får man, ROT), alltså 50% på totala kostnaden.Nä, jag tvivlar.Jag var på lokala bygghandeln idag och frågade på 2 altandörrar (Elite), visst fick jag rabatt, 20%. (på dörrarna)Vad kan monteringskostnaden vara på ett fönster/altandörr?Kan det ta 2,5h för demontering och montering av 1st.800kr?
å näää det är rot bidrag på arbetskostnaden......inte på fönstren fast visst räcker det inte med tex 50% billigare fönster så vänta några år så får ni säkert grejerna
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 06 januari 2009, 09:20:10å näää det är rot bidrag på arbetskostnaden......inte på fönstren fast visst räcker det inte med tex 50% billigare fönster så vänta några år så får ni säkert grejernaLugn och fin.Jaja, att ROT -avdraget gäller arbete, det är ju givet.Men att man dessutom får 50% på materialet, då skulle man ju byta i hela huset, pronto.Nya fönster i kåken för 40000:-, ja tack.Har sett att SP har 25% på sitt sortiment jan ut, tror jag det var.
Ja, 40000:- kommer man nog inte undan med tyvärr.Var in på bygglagret.se och knappade in vilka fönster jag behövde (alla inkl. 2 altandörrar).30% rabatt, gratis frakt.SP aluminium, 63000:-SP trä, 52000:-Monteringskostnad tillkommer.Jag undrar hur kvaliteten är på PVC -fönster nuförtiden?
Ska försöka att inte va dysterkvist MENHar man en rejäl värmepump och äldre felfria fönster blir det liten minskning på energiförbrukningen! Vi har varit 5 personer i huset och årsförbrukningen för värme o vv ligger på ca 6000 kwh/år. Fönstren är 55 år och utav kärnfura, planerar inget byta närmaste 50 åren! Inte mycket att vinna för mej, vad kan jag tjäna då?Men är värmepumpen klen då minskar man ju en del tillskottsel med nya fönster. Är fönstren kass så väljer man ju så klart energieffektiva fönster! Ett öppningsbart i varje rum räcker gott o väl (vädring o ev utrymning)Tyvärr har jag dålig erfarenhet av äldre energifönster, 10 års garanti ofta får man byta ut kassetten efter 15-20 år pga av otäthet och därmed imma mellan rutorna.. Skit tycker jag dessutom är dom svindyra!Usch nu blev ja ju dysterkvist ändå
hej har jag pratat om bygghandel ?? knappast du får vackert ringa dom som tillverkar fönstren dvs fabriken som bygger dom å jooo jag tror det stämmer just pga grannen jobbar där...har du 50% billigare fönster pga låg arbetsbelastning å 50% rabbat på arbetet genom rotbidraget så vist fan är det väl så eller ?? å näää det är rot bidrag på arbetskostnaden......inte på fönstren fast visst räcker det inte med tex 50% billigare fönster så vänta några år så får ni säkert grejerna
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 06 januari 2009, 09:20:10hej har jag pratat om bygghandel ?? knappast du får vackert ringa dom som tillverkar fönstren dvs fabriken som bygger dom å jooo jag tror det stämmer just pga grannen jobbar där...har du 50% billigare fönster pga låg arbetsbelastning å 50% rabbat på arbetet genom rotbidraget så vist fan är det väl så eller ?? å näää det är rot bidrag på arbetskostnaden......inte på fönstren fast visst räcker det inte med tex 50% billigare fönster så vänta några år så får ni säkert grejernaDr Chun-Lan, ska man ringa till Elit fönsters fabrik för att få 50% rabatt på fönstren? Säljer fabriken direkt till konsument eller får man gå genom din granne? Har en kompis som ska byta fönster i huset och får han 50% så byter han alla fönstren i huset.