Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: es480 00  (läst 890 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad turborolle

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: TYRESÖ
  • Antal inlägg: 231
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nyfiken pÃ¥ fastighets optimering
es480 00
« skrivet: 18 december 2008, 22:40:10 »
Min es 480 tappar extra vv inst det går ca 1vecka mellan gångerna sedan är det kallt, har pövat att manuellt slå på reläet för sköldarna men det sitter inte i heller.??

Kan nämna att den e en extra vv efter min ctc ecoel/air och jag har stängt av kompressorn och kopplat ur ena cirkpumpen, visst borde jag även kunna koppla bort cirkpumpen upp till vvx?? kompressorn går ju inte!! det är väll bara att stänga ventilerna så slipper jag bakterier!?
Nu ny villa 1,5 plan 120kvm kommer bli blivande VP projekt
Har inst LLVP Panasonic HKE E12, och Ecoel V2 är på jakt efter en Ecoair 107 beggad eller annan luft vatten vp.

Utloggad ClasseClas

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sollentuna
  • Antal inlägg: 58
  • Karma +0/-0
SV: es480 00
« Svar #1 skrivet: 20 december 2008, 11:29:44 »
Jag hade problem med extra varmvatten som gick igång spontant. Problemet var att vibrationerna i VP:n gjorde att det blev kontakt i tastaturen just för extra vv-knappen. Lösningen var att på garanti byta ut tastaturen mot en annan lite tjockare modell som inte är vibrationskänslig.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!