0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan !I natt har det varit kallt i sundsvall, -17C och pumparna knatade på för fulla muggar när jag gick och la mig, men i morse när jag gick ned på undervåningen så var det bara 16C... Den nedre pumpen hade lagt av någon gång under natten och det visade sig vara säkringen. Jag kikade på utedelen och allt såg normalt ut så jag satte i ny säkring och då drog den i gång igen... skumt, men den har fortfarande inte jobbat en hel "cykel", det kanske är något som krånglar vi får se.Är det någon som varit med om liknande och har någon ide vad som hänt ?
Citat från: D_Sundsvall skrivet 14 december 2008, 10:15:24Hejsan !I natt har det varit kallt i sundsvall, -17C och pumparna knatade på för fulla muggar när jag gick och la mig, men i morse när jag gick ned på undervåningen så var det bara 16C... Den nedre pumpen hade lagt av någon gång under natten och det visade sig vara säkringen. Jag kikade på utedelen och allt såg normalt ut så jag satte i ny säkring och då drog den i gång igen... skumt, men den har fortfarande inte jobbat en hel "cykel", det kanske är något som krånglar vi får se.Är det någon som varit med om liknande och har någon ide vad som hänt ? har du värmekabel ? kolla den kjell
Hur är strömmen kopplad?Sitter den ensam på säkringen etc
Hej D_Sundsvall! Ja har du bara haft en 6 A säkring till pumpen så är det inte så konstigt om den ger sig emellanåt, för en 6 A säkring är väl avsedd normalt för ca 1380 watts elförbrukning. Mvh Raffen.