0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stannar den efter alla vv-laddningar eller händer detta bara ibland ?
kan det vara för snabb cirkulation, och att han får för varm retur och stannar. ( lågt delta vid vv-laddning) Och att tidsfördröjningen sedan startar. eller ? Står den något i bruksen ?
Trög trevägsventil som inte lägger om så fort som det bör för att tidsfördröjnngen på max returtemp skall hindra stopp av kompressorn???
Menar du att integralen har ett så stort underskott, att den egentligen borde starta direkt efter varmvattenproduktionen?
Är du rädd för att du har för många start och stopp? Om så är fallet, kan jag förstå det, eftersom det verkar vara en stor sak här på forumet. Du har ju scrollkompressor i din värmepump och då behöver du inte vara orolig. Den informationen har jag i alla fall fått från Thermia. Vissa andra fabrikat kör ju fortfarande med de gamla kolvkompressorerna, och där är det säkert viktigare med antalet starter.
Det du säger har jag vid flera tillfällen kommenterat, men det finns 2 skolor i detta forum.De som håller med dig och de som säger alltid gående VP utan stopp i mellan utan ev avfrostning (L/V VP ).Vintertid vid stor belastn behöver emellertid VP gå kont. pga energibehov.Janne
När min pump har gjort varmvatten stannar den trots att jag har ett underskott på integralen Jag har testat att öka hysteres till max (15) men det hjälper inte...Efter vv-produktion står det "Inget behov värme" i displayn.Efter några minuter står det ungefär "Start inom xx minuter".Någon som vet