Hallå Tornado!
Jag kör med en "utegivare" som innegivare tillsammans med en utegivare. Har en 2020+VVM 300 och detta fungerar perfekt. Tror att det fungerar på detta vis: Först och främst försöker du hitta hätt kurvlutning(har du förmodligen redan innan), sen kopplar du in din innegivare(samma som ute) och du får upp en ny meny(6 tror jag att det är). Du ställer sen in vilken rumsteperatur du vill ha.
Styrningen känner först av vilken temp som gäller enl kurvlutning och sen känner den av rumsgivare och kompenserar antingen upp eller ned på framledningstemperaturen. Hur stor kompenseringen skall vara bestämmer du själv. Allt står i din manual, var du skall koppla in, kompensera osv. Vet egentligen vad som är bäst, givare eller termostat, men hos mig fungerar det klockrent och det är ingen termostat som kan krångla, hänga sig osv, dessutom är den mycket billigare. När vår/höstsolen tittar in och värmer, så räknas framledningstemperaturen ner direkt, samma sak när det blåser/regnar och tempen sjunker något, då räknas framledningstempen upp och det blir den temp man vill ha.
MVH/Joeggla