0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så står huset tomt och vp löser ut så kan huset i princip frysa sönder.
Carl NElpatronen i en Nibe går inte in vid ett larm. Har för mig att Nibe valt att göra så pga att man anser det viktigt att upptäcka att vp:n står.Så står huset tomt och vp löser ut så kan huset i princip frysa sönder.///AndersA
Sök på det här ämnet: Koppla RG10 med en brytare för 2 temperaturer till 1130?
Citat från: AlfL skrivet 10 december 2008, 22:22:29Sök på det här ämnet: Koppla RG10 med en brytare för 2 temperaturer till 1130?Hur fungerar det då? Jag har funderat på någon liknande lösning, men har avstått eftersom jag inte är helt säker på att det funkar bra? Med den reglerlogik som Nibe har med RG10, så tycker jag att den kan reglera små förändringar från önskad och uppnådd temperatur.Men om man säger att kurvan är inställd på 22 grader och rumstermostaten står på 10 grader, så ser jag inte direkt hur rumsgivaren kommer att lyckas hålla den inställda temperaturen?
Om du vill hålla nere antalet starter så kan du "lura" VP så att den tror att VV är en viss temperatur.Kolla lite på tråden http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=14457.msg158280#msg158280Funkar klockrent hos mig//Gla