Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
telefonförsäljare
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: telefonförsäljare (läst 1899 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
gulag
golvdrag så v-jeansen fladdrar
Lär mig om värmepumpar
Antal inlägg: 37
Karma +0/-0
gulag
telefonförsäljare
«
skrivet:
05 december 2008, 20:57:14 »
Citera
Hej, godafton, osv.
Har forumdeltagarna nått bra standardsvar till alla j.....a telefonförsäljare som ringer?
En som är less att få fredagsgroggen avbruten! //gulag
Loggat
nibe 1250 hösten -07. 950m. aktivt jordvärmeslinga. värmer 2 st. gammla timmerkåkar på ca. 340 kvm. uppvärmd yta. Tidigare en h-vetes massa ved och 42000kw el ink. hushåll. Beläget i norrländska delen av sibiriska tundran. Radiatormuseum, av 21st. är 19! av olika olika modeller.
Håkan L
Lär mig om värmepumpar
Antal inlägg: 28
Karma +0/-0
Håkan L
SV: telefonförsäljare
«
Svar #1 skrivet:
05 december 2008, 21:09:42 »
Citera
Jag brukar be om deras hemtelefonnummer "så ringer jag när jag när du är ledig" brukar jag svara
//Håkan
Loggat
Nibe 410p med dockad CTC ecoAir VP700 (luft/vatten)
kilo
Expert på värmepump
Antal inlägg: 409
Karma +0/-0
kilo
«
Svar #2 skrivet:
05 december 2008, 21:19:44 »
Citera
Själv brukar jag snabbt avbryta säljharangen med frågan "vill du sälja något eller har du ett superbra erbjudande" och när de svarar "ja" (vilket de alltid gör) så svarar jag bara "inte intresserad" och lägger genast på luren.
Jag tycker inte man ska engagera sig att bli irriterad på dem, det bästa är att avsluta samtalet snabbt för att genast återgå till fredagsgroggen och inte ge telefonförsäljarna en enda sekunds mer energi än nödvändigt.
«
Senast ändrad: 05 december 2008, 22:55:42 av kilo
»
Loggat
1-plansvilla i Stockholm, 152m2 öppen planlösning värms till 22 grader, byggd 1987, 80 cm isolering i taket, 30 cm i väggarna, energifönster. Nibe f1255-12, 180m borrhål, centralt placerad braskamin. FTX-ventilation.
Frasse Fräs
Kan värmepumpar
Antal inlägg: 86
Karma +0/-0
Kan själv!
Frasse Fräs
«
Svar #3 skrivet:
05 december 2008, 21:20:13 »
Citera
Är inte alla med i Nix nu förtiden? Är bland de bästa besluten jag tagit i mitt liv. Ringer kanske 1 säljare var 3-4:de månad :,v(
Loggat
1plansvilla med inredd vind och källare med garage, totalt 232kvm beläget i Skaraborgs län. Värmes med pelletskonverterad oljepanna och på lördagskvällarna med en Keddy i öppna spisen.
JPEG
Expert på värmepump
Antal inlägg: 360
Karma +0/-0
JPEG
«
Svar #4 skrivet:
05 december 2008, 21:21:26 »
Citera
http://www.nix.nu/
Loggat
Hus i NV Stockholm byggt 1969, ca 230 kvm uppvärmd yta, vattenburet system. Tidigare 39 MWh årsförbrukning. 1:a året med VP 25MWh, numera efter justeringar ca 21,5MWh.
Konverterat aug 2008 till L/V Nibe Fighter 2025-10kW ansluten till VVM300, volymtank 100l (modifierad Nibe VVB) och 100l Nibe VVB för spets.
gulag
golvdrag så v-jeansen fladdrar
Lär mig om värmepumpar
Antal inlägg: 37
Karma +0/-0
gulag
«
Svar #5 skrivet:
05 december 2008, 21:27:48 »
Citera
Kan ju va grannens dotter som ringer från nåt säljbolag, skulle va pinsamt om man ringer dit i natt å frågar efter dottern
Har funkat bra med nix i 2 år, men nu verkar dom skita i det, den rååa kapitalismen slår till igen tyyyp! // gulag
Loggat
nibe 1250 hösten -07. 950m. aktivt jordvärmeslinga. värmer 2 st. gammla timmerkåkar på ca. 340 kvm. uppvärmd yta. Tidigare en h-vetes massa ved och 42000kw el ink. hushåll. Beläget i norrländska delen av sibiriska tundran. Radiatormuseum, av 21st. är 19! av olika olika modeller.
kilo
Expert på värmepump
Antal inlägg: 409
Karma +0/-0
kilo
«
Svar #6 skrivet:
05 december 2008, 21:43:24 »
Citera
Säljarna behöver inte bry sig om Nix om man varit kund senaste året. Man måste också förnya var femte år har jag för mig. Jag blev varse det när de började ringa som attan helt plötsligt. Jag sa att jag var med i Nix, men de sa att det var jag inte alls, då hade fem år gått sedan jag gick med. Har man telefonen på företaget kan man inte gå med i Nix heller, åtminstone kunde man inte det förr.
Loggat
1-plansvilla i Stockholm, 152m2 öppen planlösning värms till 22 grader, byggd 1987, 80 cm isolering i taket, 30 cm i väggarna, energifönster. Nibe f1255-12, 180m borrhål, centralt placerad braskamin. FTX-ventilation.
svenske kocken
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
Antal inlägg: 7720
Karma +12/-7
Kön:
Jag älskar värme!
svenske kocken
«
Svar #7 skrivet:
05 december 2008, 22:35:37 »
Citera
Det är ju mycket enkelt och effektivt att göra som kilo säger, bara säga att man inte är intresserad och lägga på. Man behöver ju varken förklara varför eller hetsa upp sig
Loggat
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.
MangeH
Expert på värmepump
Antal inlägg: 376
Karma +0/-0
Kön:
MangeH
«
Svar #8 skrivet:
05 december 2008, 22:54:55 »
Citera
Jag brukar säga att det här låter jätte intressannt, kan du hänga kvar 2 sek så jag får skruva ner radion lite, (eller skyllle på nått annat) sen lägger jag bara ifrån mig telefonluren...
Loggat
Maijckel
Expert på värmepump
Antal inlägg: 376
Karma +0/-0
Här blir det el till 400 VP:ar (om det blåser)
Maijckel
«
Svar #9 skrivet:
05 december 2008, 23:55:37 »
Citera
MangeH's ide är bra, men för att utveckla den lite kan man svara:
-det låter jätteintressant, precis vad "chefen" har pratat om att skaffa, vänta en stund ska jag hämta honom/henne.
Sedan låter man luren ligga medans man själv sitter och myser och tänker på alla de man räddar från att bli uppringda...
Loggat
Thermia TWS 10 med 2x250m jordslinga i dåligt isolerat hus på 200m2. Anläggning nr 2 är likadan fast i bra isolerat hus på 260m2.
Första årets utfall: 6000kwh respektive 6200kwh.
Roland
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 9819
Karma +19/-4
Roland
«
Svar #10 skrivet:
06 december 2008, 10:28:07 »
Citera
Nix fungerar mycket bra. Det kommer bara samtal från företag där jag är eller har varit kund, något eller några per år. Tycker det kommer fler samtal från opinionsundersökare och Statistiska Centralbyrån. Men man måste som kilo skriver förnya spärren efter ett antal år.
Loggat
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
telefonförsäljare
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1065
dolda: 0
användare: 1
Användare online
:
TS Comfort AB
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info