0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Man kan köra enbart mot webtjänsten.Webtjänsten är inte helt färdigutvecklad ännu, men tanken är att man skall kunna exportera data från webtjänsten till sin PC om man anser att det finns behov av det.
Synd att den fungerar så. Inte riktigt vad jag önskat och förväntat mig ...
Vad saknar du, alla inputs är bra,
Citat från: Rickard skrivet 22 december 2008, 20:34:55Vad saknar du, alla inputs är bra, Jag skulle vilja att loggern sparar data när den är "offline". eller att den själv klarade att FTP'a till en fritt valt websida. Jag måste erkänna att jag inte har koll på vad den nya loggern kan o inte kan.
Det är ett minne på 8 mb i loggern, det räcker längre än de längsta stopp man kan tänka sig på internet. I vart fall så länge det inte blir krig Avbrott i loggningen får man dock säkert räkna med från tid till annan.Jag bygger inte styrningen för en kärnreaktor, och inte ens dessa är ju ofelbara - det såg vi för nåt år sedan, när vi var nära en härdsmälta p.g.a. att all instrumentering slutade fungera.
Det kanske vore smidigt att kunna ställa in vilken adress/ip loggdatat skall skickas till och sedan ha en liten dokumentation om hur överföringen görs. Då kan den som vill ta emot data till sin dator/server via nätverket och lagra datat på det sätt som känns bäst... Då kan basic användarna använda webbtjänsten och vill man ta hand om allt själv så kan man rikta trafiken lokalt och ta emot data i en lokal "serverapplikation" // Janne