0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har inte kört mot internet ännu men än så länge funkar Logger2020 som utlovat. Thumbsup
Man kan ansluta givarna var som helst.Skulle det bli några problem med avläsningen när man kompletterar kan man prova ansluta ett 100 ohms motstånd i serie med dataingången. (Plint 2)
Elmätaringångarna är väldigt känsliga.Detta innebär att man inte kan dra båda ingångarna i samma kabel, ligger ledarna för nära varann kan det störa emellan, det har jag själv upptäckt.Alltså, använd inte en fyrledare för att koppla in två elmätare, utan två st tvåledare.Det verkar räcka med det avstånd som kablarnas hölje ger för att det inte skall "läcka över" pulser.Det går inte heller dra en mångledare med både tempgivarbuss och elmätaringångar i samma kabel.
Citat från: Rickard skrivet 09 mars 2009, 16:59:03Elmätaringångarna är väldigt känsliga.Detta innebär att man inte kan dra båda ingångarna i samma kabel, ligger ledarna för nära varann kan det störa emellan, det har jag själv upptäckt.Alltså, använd inte en fyrledare för att koppla in två elmätare, utan två st tvåledare.Det verkar räcka med det avstånd som kablarnas hölje ger för att det inte skall "läcka över" pulser.Det går inte heller dra en mångledare med både tempgivarbuss och elmätaringångar i samma kabel.Spelar det någon roll om signalkabeln från el mätaren går bredvid en starkströms kabel?Kan s0 signalen störas då?
okej.Skall dra om med ny kabel. Konstigt att jag inte får något utslag alls
Jag kommer att ta upp försäljningen igen till veckan, har en ny serie som jag håller på att montera/testa nu.Inga allvarligare problem har kommit fram, så det känns som att det inte finns några större risker med att sälja fler loggrar.