0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu finns loggern att beställa.http://www.varmepumpsforum.com/catalog/index.php?cPath=38
En liten fundering.Har suttit och läst igenom manualer till E-logger, loggersoft och logger2020. Angående webtjänsten, logger2020 skall anslutas till en router med dhcp, min logger2020 står i källaren tillsammans med min loggdator som är ansluten till router via wifi, routern står 2 våningar upp, och jag skulle verkligen vilja slippa dra en tp-kabel hela vägen ned till källaren där prylarna står uppstallade. Borde man inte kunna "dela ut" anslutningen i loggdatorn med en korsad tp-kabel till logger2020 och på så sätt nyttka wifi-anslutningen på denna för webtjänsten, uppdateringar?Ngn nätverksguru!
Går att göra med en ethernet kabel mellan logger 2020 och befintlig logg PC, det blir att skapa upp ett lokalt IP nät och routa detta vidare, dock måste man även ha en lokal DHCP server på logg PC efterssom logger 2020 verkar måste ha en dynamisk adress.
... se upp! kan bli problem.
Citat från: MGKea... se upp! kan bli problem. Och eftersom vi är funtade som vi är på detta forum säger vi naturligtvis:Förklara dig!
I mailet från Rickard om betaserien (20 st) står det något om teknisk bevandrade. Räknas man dit om man behöver starta sitt loggprogram daglien? /Pson