0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Är det här ett skämt?Om någon skall ha en eloge på det här forumet är det väl Rickard.Personligen tror jag det här forumet skulle må bättre av att Raffen bannlystes. Visst, han har skrivit nästan 4000 inlägg och ibland bidrar han med nyttiga länkar som man inte hittat annars, men 95% av det han skriver är ju rent svammel och nonsens. Dessutom skriver han med en översittar och besservisser attityd som skrämmer bort många vilsna från forat. Många gånger hänvisar han till fakta från sin "egen hårddisk" som inte gäller längre. Skulle någon sedan länka till dokument som överbevisar så väljer Raffen allt som oftast att ignorera och svamla vidare - vilket skapar både frustration och än mer förvillan hos människor som faktiskt behöver hjälp.Mindre svammel från Raffen önskar jag mig i julklapp tomte::
Citat från: Maijckel skrivet 30 november 2008, 17:09:05Är det här ett skämt?Om någon skall ha en eloge på det här forumet är det väl Rickard.Personligen tror jag det här forumet skulle må bättre av att Raffen bannlystes. Visst, han har skrivit nästan 4000 inlägg och ibland bidrar han med nyttiga länkar som man inte hittat annars, men 95% av det han skriver är ju rent svammel och nonsens. Dessutom skriver han med en översittar och besservisser attityd som skrämmer bort många vilsna från forat. Många gånger hänvisar han till fakta från sin "egen hårddisk" som inte gäller längre. Skulle någon sedan länka till dokument som överbevisar så väljer Raffen allt som oftast att ignorera och svamla vidare - vilket skapar både frustration och än mer förvillan hos människor som faktiskt behöver hjälp.Mindre svammel från Raffen önskar jag mig i julklapp tomte::Hej alla, ny här i detta forum och jag måste säga mig hålla helt med dig Maijckel.Jag har spenderat en hel del tid på forumet som gäst och måste säga att jagaldrig någon gång har kommit över så mycket skitsnack på en och samma gång.Visst, enstaka gånger har Raffen kommit med vettiga kommentarer, men det ärså sällsynt att någon eloge är det knappast värt.Jag har samtidigt sett flertalet medlemmar försvinna från forumet, vissa bannlystapga sin frispråkighet - det som ägaren, Rickard, kallar yttrandefriheten. Nåja jaghåller inte riktigt med att Rickard är värt någon eloge han heller, däremot nämndetrådskaparen några andra, Björn K, ACE och Bosse VP-Dr. Dom och flera till är värten eloge men inte ägaren och iaf inte Raffen!Detta forum hade inte varit mycket om det inte var för dom som verkligen besitterkunskap och som sätter av hela sin själ till att förmedla sin kunskap och se till såatt som som behöver hjälp får den hjälp dom behöver. Nädu här premieras översittar-fasoner och attityder som jag tror är helt överens med ägarens egna värderingar....Där har ni mina fem öre...vi får väl se hur det går med yttrandefriheten. Du lär nog bli besviken Maijckel - jultomten kommer knappast med det du önskar till jul
Jeg registrerer at du har brukt en hel del tid som "gjest" på dette forumet og at du i dag har opprettet et brukernavn for å skrive et innlegg. Mitt spørsmål til deg er: Hva har du gjort for å bidra på dette forumet? INGENTING!
För att återgå till trådskaparens ursprungliga frågeställning: "Borde Rickard utse Raffen som 2008 års vp-hjälte?"Min personliga uppfattning är att Raffen borde stängas av från detta forum.Det verkar finnas visst stöd för Raffen bland L/L kretsen här på forumet, kanske inte så konstigt eftersom Raffen själv värmer sitt hus med 2 st L/L pumpar och därför säkert vet en hel del om dessa. Som jag tidigare skrev är han också duktig på att förmedla länkar med nyttig information. Har själv ett dokument som beskriver fläktmotorbyte i en Panasonic L/L pump jag fått från en av Raffens länkar som jag är mycket nöjd med. Problemet med Raffen är att han väldigt ofta lägger näsan i blöt på områden där han helt eller delvis saknar kunskap. Detta kunde vara förlåtligt, om det inte vore för sättet han gör det på. Han visar en total avsaknad av respekt för fakta och de som faktiskt vet bättre än honom själv. Han väljer svammel och nedlåtande kommentarer istället för att lyssna och lära./// Läs den här tråden ni som tycker Raffen är värd en eloge och återkom gärna med kommentarer.///