0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi förbrukar minst 30 kWh/dygn bara i hushållsel.Fattar inte hur nån kan komma ned i 13 kWh/dygn, inte ens de som eldar med ved!
Precis som Rickard, ligger jag på ca 30-35 kwh/dygn sommartid när all värme är avslagen .I dessa kwh ingår även VV.Det är tur att det inte drabbar nån fattig... /Klasse
Citat från: Rickard skrivet 28 december 2008, 15:13:14Vi förbrukar minst 30 kWh/dygn bara i hushållsel.Fattar inte hur nån kan komma ned i 13 kWh/dygn, inte ens de som eldar med ved! Vad räknar du till hushållsel?
HejRätt typiskt snitt för december blir 40 kWh per dygn: 11 kWh i hushållsel, 10 kWh i varmvatten och 19 kWh för uppvärmning. Snittförbrukningen på varmvattnet har åkt ner litegrann nu på slutet p g a att solfångaren har varit aktiv, men solfångartäckningen är låg, kanske 5-10 %. Inga elradiatorer på än. Blir nog 8200 kWh i totalförbrukning för 2008. Thumbsup Hur fasen ska jag knäcka 8000-vallen ? MVH/Gano
Har hart ca 50kWH under dec per dag men nu när det har blivit riktigt kallt -10 i går natt så gör jag åt nästan det dubbla (ca 90). Skiljer mkt då jag vid ca 0 grader aktiverar 3kW värmepatron.
hmmm, själv så brottas jag med att komma under den magiska 20mwh gränsen .Återstår snart bara ändrat beteende, å hur lätt/kul/ är det ./Klasse