Jag har vart och tittat lite på just den här pumpen och försökt hjälpa till men den beter sig väldigt konstigt.
Det ska nog tilläggas att den är flyttad och inte körd sedan den monterades. Jag kan inte hitta något fel med inkopplingen. Det går en kabel mellan inne och ute-delen som är kopplad 1-1 2-2 och 3-3. Ute termostaten samt värmaren är kopplade över plint 1 och 2.
På fronten finns 3 dioder som heter "power monitor", vad betyder dessa? Ibland lyser ingen. Vid nästa spänningstillslag kan 2 eller 3 lysa. Får inget grepp om den.
Om man mäter spänning så finns 220V på plint 1 & 2. Mellan 2 och 3 finns en växelspänning på mellan 50 och 60 volt. 30V om man mäter DC.
Utomhusdelen snurrar igång ibland och ibland inte. Inomhusdelen snurrar aldrig. Förutom när man väljer fläktläge.
Vart sitter den kontakten på kretskortet som ni nämner? Måste man plocka ner innedelen i delar?
Sista gången innan jag gav upp så strartade utedelen igång en stund men medans jag satt och mätte spänning där så stannade allt och timerdioden började blinka.
Eftersom kretskortet är orimligt dyrt så vill vi kunna kontrollera så mycket som möjligt innan plånboken öppnas.
Jag misstänker glapp någonstans eftersom pumpen är flyttad.