0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Frav! Toshibas SKVP-E-serie är ju av den nyare sorten, den s.k Daiseikai 3, och är då av den s.k Europavarianten ifh till ND-serien. Detta innebär då att den varianten saknar underhållsvärmefunktionen +8 ºC (vilken man ju ändå inte har någon användning för i bostadshus). Att man själv får se till att det finns med en värmekabel till tråget, alt komplettera med en sådan själv, samt att den inte är extratrimmad (chipstrimmad) för att kunna varva upp kompressorn extra mkt vid extremt kall väderlek. F.ö är det exakt samma pump och med samma specifikationer som polarserien eller rättare sagt ND-modellerna. http://www.nettovarmepumpar.se/Faktablad_Toshiba_RAS10_RAS13.PDFMvh Raffen.
Så 9500:- verkar ju ganska vettigt för en Toshiba då tycker jag.Antar att du är mer nöjd med din Toshiba än Panasonic?Nike
Är luftspjällen för att kunna styra luftflödet i sidled ordentliga på denna Toshiba innedel? Jag menar, är det tillräckligt rejäla så de orkar styra luften i sidled? För på den E9DKE som jag kan jämföra med så är de nästan obefinliga i storlek & funktion så luften går nästan ändå rakt fram även om spjällen står max åt sidledes.
Fredrik, hur vart valet?Tycker detta verkar bökigt, Sen gäller tydligen garantier väldigt dåligt om man monterat själv, trots att kylmontör satt igång den! Men köper den inte monterad! Det bjuder jag ej på, tar max 30min att sätta upp pumpen!betalar ej 5-6000kr för detta.Samt, är det värt att köpa den dyrare modellen?